tisdag 19 juni 2012

Må som man förtjänar

Sommarfest
Japp, idag mår jag som jag förtjänar.
Igår åkte vi ut på böljande blå, M/S Vindhem och sommarfest med jobbet.
Det var riktigt trevligt, det började med lite för bubbel, sen mat. Man kunde välja mellan räkor eller tacos.
Jag valde tacos, och åt mig mätt.
Sen va det live band (Som spelade så ofantligt högt) och man gick runt och minglade lite.
Vi stod ute mycket, vilken underbar skärgård vi har. Vädret visade sig från en helt ok sida ändå.
Fram tills vi närmade oss land igen.
Vi fick 3 drinkbiljetter var och det räckte kan jag lova. Inga skandaler skedde vad jag vet, de är ett lugnt gäng här på jobbet, om man jämför med Willy:s folk haha
När vi kom iland blev jag medlurad till Gondolen för efterdrinkar, jisses. Fast av erfarenhet så vet jag att jag inte får/ska blanda så jag körde vidare på min öl.
Skulle åkt hem direkt för tröttheten jag känner nu är nåt så fruktansvärt. Sen att man har huvudvärk också är en annan femma.


M/S Vindhem


Handling med Pricken
Efter jobbet (om jag lever) så är planen att åka och handla till midsommar.
Jag och Pricken är snacksansvariga :) får se vad vi hittar på för gott.
Sen vill Jess ha min sambal-dressing så det blir till att göra en stor sats sån. Passar ju perfekt till grillningen.
Jag vill nog ha med mig lite rökta räkor, ska kila över till Ica Maxi här i Sunbyberg och se om man typ kan förbeställa så hämtar jag upp dom på torsdag innan vi åker.
Drickat blir det lugnt med eftersom vi åker hem på lördagen, sen kan gårdagen hjälpt med att jag inte känner mig så sugen.

Allt från mig denna gång
Tjing tjing

1 kommentar:

  1. Hej systerdodi!

    Förstår att du åt tacos, det hade jag oxo gjort. Däremot är det spännande att du gillar de rökta räkorna..måste jag nog prova nångång.
    Du får köpa en liter gräddfil och göra sambal på..hihi.
    Ta massa foton så jag får se hur er midsommar va sen?!
    kram

    SvaraRadera