onsdag 13 juni 2012

Vitlök så det står härliga till.

Igår var jag lite lat..eller nja lat och lat, jag lät kroppen säga sitt och jag stod över träningen.
Kände av knät på måndagens träning och resten av kroppen var inte helt 100%.
Bestämde mig verkligen i sista sekunden, hörde hur träningsväskan skrek åt mig från bakluckan att "ÅK OCH TRÄNA" men kroppen orkade inte, den sa nej.
Så jag åkte hem, la mig på soffan en stund, sen lagade jag lite matlådor för resten av veckan.

Fläskytterfilé i ugn
Jag hade köpt en fläskytterfilé på Maxi (väldigt bra pris) och den räcker till matlådor för 3 dagar: Wihoo.
Så jag skar upp den, inte helt igenom, stekte lite på ytan, sen satt jag på en blandning av röd currypasta,olja och vitlök. Kan lova att det stnk vitlök i hela lägenheten. Jisses.
Sen var Jag extremt klantig, missade att det runnit nåt i ugnen så det började ryka och osa utav bara f*n, sen så brände jag mig, inte bara 1 gång utan två på den stekheta formen.
Jag var småirriterad på mig själv, men som tur var så blev det inge brännmärke eller blåsa, puh.
Sen gjorde jag lite sås av samma ingredienser på creme fraise.
Nu på lunchen får jag se om det är gott, och om någon vill prata med mig efteråt, eller om jag stinker hahaha.
                                                                    Så här såg den ut i ugnen.


 
Närmar sig helg igen
Helgen är snart här igen, sen nästa vecka är det ju Midsommar, helt galet.
Midsommar och var är sommaren? Nu ska man ju gå i kjol och linne, shorts och t-shirt. Inte långbyxor och scarf!
Hoppas och ber att sommaren är här på min semester, har ju bara två veckor i Sverige, då vill jag njuta ordentligt.
På måndag har vi sommarfest med jobbet, hoppas  det blir kul. Berättar mer om den sen när det är dags.

Tjing från Mig

3 kommentarer:

  1. hej syster!
    Det där lät jättemumsigt!! Jag tycker fläskytterfilen är mycket godare än fläskfilen och billigare =).

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej syster;
    ja det var faktiskt gott. Dock tror jag att jag inte kör såsen på creme fraise utan på skyn av köttet.

    tycker du? Jag kan tycka att fläskyttfilén mskar mer gris
    Men beror mycket på kvalitét tror jag också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du hade rätt med My, Alfons Alfons ;)
    Skysås är alltid gott speciellt med vispgrädde i.
    kram

    SvaraRadera