måndag 22 oktober 2012

Helgens shopping

I helgen som var s har jag bara vart hemma, och även hos pappa för att umgås med honom och med min lilla hårboll.
Det är två veckor sen jag var där och det va mysigt att gosa lite med henne, fast hon inte riktigt är nån famndocka.

Fredag.
I fredags efter jobbet så begav jag mig till stan efter jobbet.
Var inte så sugen egentligen då jag kände mig lite hängig och det var riktigt taskigt väder.
Men jag visste lite var jag skulle gå och vad jag var ute efter så det gick fort.
In på Åhléns och kolla efter plexi boxar, till mina kaffekapslar som det känns som jag letat överallt efter,
Fick tipset av en jätte trevlig tjej på Lagerhaus att de kan ha.
Hittade den på deras avdelning för glas och hemmasaker, där finns en del med märket Moji tror jag. De kör mycket med just plexi, plast och trämaterial.
Blev inte riktigt sån jag tänkt mig men den kommer funka ändå :)

Plexi-box från Åhléns

Vidare till H&M för att hitta smink, hur kommer det sig att allt alltid tar slut samtidigt?
Allt fanns inte på den första så jag knatade en bit på gatan och in i nästa. Hade en 20% kupong som jag tänkte använda, rabatt är trevligt, då speciellt på saker som smink som ändå kostar lite.
När jag var på väg mot bussen så pep jag in på Lagerhaus, hittade superfina glas som jag inte kunde stå emot.
Blir kul att servera i dom när det kommer folk hem till mig sen.
Riktigt stadiga och fina glas

Glas från Lagerhaus

Nu var det att hoppa på sista direktbussen hem. kl.18:35, kände mig riktigt effektiv som hann allt detta på den tiden.
Kanske tur att den sista budden går då också så man inte hinner handla mer haha.

Lördag
Lördagen bestod av en tripp till Mercedes-Benz i Akalla, nya CLS Shooting Brake hade premiär, skit fin men ett mindre fint pris! Ca 800.000kr. Så jag och pappa åt vår korv och drack vår kaffe och begav oss till Willys i Älvsjö för att handla istället.
Åt med pappa och sen hem och ordnade med lite saker i hemma.
Hann även med att byta ett par skor som jag inte kände mig helt bekväm i, så det blev ett par andra istället.
vad tycks?
Har på mig dom idag och de är super sköna, lite fodrade också vilket är toppen nu på hösten.

Stövlett från Ji-Sko Haninge Centrum


Söndag
Söndagen bestod av att tvätta bilen, och sätta in gummi-mattor.
Tyckte inte bilen var så skitig men den är ju vit och inte en ljus nyans av grå ;)
As skönt att vara inne i "gör det själv" hallen när ingen annan är där och oväsnas. Hann nästan klart innan det kom in 3 till.
Tack pappa för hjälpen
Åkte en sväng till Rusta medans pappa kollade på DTM race. Hittade (kan inte fatta att jag köper det redan) 2 julstjärnot till fönstret hahaha
Och ett till tapetprov, måste ta och bestämma mig snart för annars kommer det inte bli av.

Lite up-date från min helg.
Hoppas er var bra, jag kämpar på med mitt halsont och hoppas läkarbesöket ger mig svar,

Tjing från Mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar