onsdag 10 oktober 2012

Annat än bara min dumma förkylning

Jag är inne på min tredje vecka sjuk, aldrig vart med om en förkylning som hålt så här länge.
Men jag har vart hos läkaren och det är inget att göra förutom att vila och låta naturen ha sin gång.

Usch nog om det, gör mig bara arg när jag inte kan vara mig själv och mår skit.
Förr förra helgen var det ju dags för dopet uppe i Sälen.
Jätte trevlig och intensiv helg.
Kom upp på fredag dag och åkte hem söndag morgon.
Fick se systers nya jobb, eget fint kontor och allt. Sen vidare hem till dom och träffa Go-fisarna och Mats som är pappaledig med My nu.
Full rulle på båda kidsen och det dröjde inte så länge innan syster kom hem och det började fixas mat och bak till dopet.
Så goda och fina saker som hon fixat, cekepops, cupcakes, tårta ja allt mumsigt man kan tänka sig.
Dopdagen var fullspäckad med förberedelser och sen själva dopet.
På kvällen så var det dags för god middag på Gustavs uppe på fjället, vi blev hela 19 personer. Helt galet många som ville med, det var väldigt trevligt.
Sen var det söndag och dags att bege sig hem, tiden gick så otroligt fort som vanligt när man är uppe hos syster. Så mycket man vill hinna med men som inte hinns med tyvärr.
Får se om jag får ihop julen, så man kan vara en vecka eller så där uppe och få umgås och hjälpa dom med huset lite. Vet att de är jobbigt med jobb och två barn så man hinner inte med allt. Och jag älskar ju inredning och så så det voe toppen kul att kunna hjälpa till.
Bara syster vill så hihi.

Tänkte bjuda på lite bilder från hegen i Sälen.


My vill hjälpa till lite med vattenhanteringen


Maten på Gustavs, BBQ burgare med pommes frites


Hann med lite shopping också, allt detta för 640kr


Kämpar på för att bli frisk, hoppas på kunna träna i nästa vecka, ser mörkt ut men man kan alltid hoppas.

Ha det gott alla bloggisar.
Tjing på er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar