fredag 19 oktober 2012

Hur långt är ok?

Jag har lite projekt på gång hemma, då banken är dum och jag inte tjänar massa miljoner så får jag gladeligen bo kvar i gettot och min nuvarande lägenhet.
För att jag då ska försöka trivas lite bättre så knåpar jag då på olika projekt.
Först och främst ordna till tapeten i Vardagsrummet som den kära hårbollen ordat reva i.
Sen hade jag tänkt mig ett "matsalsbord" där. Vad tror ni?
Meningen med detta är också att jag vill få plats med mina vänner och familj. Jag vill att dom ska kunna och vilja sitta kvar länge hemma hos mig. Bra va?
Min dörr står alltid öppen för dom jag älskar, vill att dom ska vilja vara där för då trivs jag också.

Köpa möbler
Att köpa möbler är nästan en lika dålig affär som att köpa bil. Så fort du gå utanför affären är den värt hälften av vad du gav.
Visst, det skiljer ju oftast några 10000tals kronor mellan bil och möbler men principen är den samma.
Därför raggar jag möbler på blocket.se
Där vimlar det av möbler som är nästintill nya eller oanvända till inte mycket pengar. Vill man kan man ju oftast klä om eller måla om dom till sitt eget.
Då kommer jag till en fråga, Hur långt är det ok att åka för att köpa möbler?
1 mil? 5mil? 10, 20 mil?, Jag hittade nämligen stolar jag verkligen ville ha i Örebro, dit är det ju 20mil, är det då värt det?
Nu var ju dessa stolar inte kvar men jag satt och tänkte på det, just hur långt jag är villig att åka. Tycker det är svårt, visst kostar det i soppapengar men om verkligen vill ha nåt och man ska ha dom ett tag, samt ett bra pris då kan det vara värt att åka en extra bit? Väl?
Ska lägga ut min Ektorp Schäslong till försäljning, inser att den står som sagt bara till ingen nytta.
Om ni vet nån som är intresserad så hör av er till mig. Den är praktisk taget oanvänd.



Ektorp schäslong- beige


Tjing från Mig & trevlig helg på er bloggisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar