måndag 17 september 2012

Dagens tips....från i helgen

God morgon alla bloggisar, hur mår ni idag?
Jag mår ok, blev lite lurad av vädret, var väldigt mörkt och trist när jag steg upp så jag körde polotröja idag! Inte mitt smartaste drag tror jag, för när jag kom ut så kändes det riktigt skönt. Dock fanns det ingen tid att springa upp och byta om så jag får stå ut.

Hur har er helg varit?
Min var bra, började med ett besök hos frissan i lördags morse (ca 2,5h) klipp och färg blev det, och jag är super nöjd.
Extra skönt och nöjd blir jag när min underbara frisör själv står och bara ler och är extas över hur bra hon lyckas, dock så borde hon inte vara förvånad, hon ÄR så grym.
Nu har jag lämnat det solblekta slingorna bakom mig och går en mörkare höst till mötes.
ok ok, lite slingor sitter kvar men grunden är mörk. Så man kan säga att jag "hittat hem"
Är ju född väldigt mörkhårig, men med en jätte blond syster har jag alltid velat vara just blond. så det krävs lite kämpa för att får mitt mörka hår ljust, tycker till och med det blir ännu mörkare ju äldre jag blir.
Det stämmer tydligen, pigmenten i håret slutar aldrig att ändras, så man kan bli mörkare/ljusare med åren.
På eftermiddagen, efter jag vart och gosat lite med Etnis och fikat med pappa så åkte jag ut till Dalarö.
Vi satt ute på altanen i solen ett tag, jäklar vad skönt det var i solen, och där det var lä.
Jag skulle laga "min gratäng" men innan så bjöd jag på en liten aptitretare, hihi ni vet att jag ääälskar nyheter (ett väldigt bra släktdrag måste jag säga) så jag köpte Marabous nyhet. "Crunchy Corn"!
Jag vet, en lite udda blandning, men inte fy skam faktiskt. Inte en av mina favoriter men helt ok, och jag skulle kunna tänka köpa den igen. Den får 3 av 5 i betyg.

Marabou Crunchy Corn en god nyhet

Söndagen
Igår åkte jag och pappa en sväng till Uppsala, vi skulle kika på nya Mercedes A-klass.
(Hedin Bil har byggt ett sjukt stort schabrak till bilaffär som vi åkte för att kika på.)
Men Oj vad fin den var, hade jag köpt bil idag hade det nog blivit en sån.
Den kändes som Jag och var liten och mysig.
Pappa kände kanske inte riktigt lika då han är för lång, en en riktigt cool tjejbil.
Dock har min bättre bagage men vad gör väl det.
vad tycker ni om nya A-klass?

Min nya kanske? :)

Veckan som kommer blir det jobb som alltid, träning och på fredag blir det båttur med jobbet.
Kände mig mer peppad innan, nu, inte så mycket.
Det kan ju komma att ändras.

Trevlig dag på er
Tjing från Mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar