tisdag 11 september 2012

Tur att tiden snart är där

Nu börjar jag räkna ner till lördag.
Då ska min ängel rädda mig och mitt hemska kalufs till hår!!
Marianna på SATCH i Haninge är en av världens bästa frisörer, har gått hos henne i evigheter och hon vet verkligen hur mitt hår beter sig och funkar. Blir alltid, alltid nöjd.
Inte ok att gå såhär länge utan att klippa och färga det. Fy mig, ser ju ut som en tragisk rysk kvinna som hoppas på att va blond.
Dock blev det ju lite olyckligt att jag fick skjuta upp min tid. Men nu på lördag är det dags.
Problemet nu är HUR jag ska färga mig.
Ska jag fortsätta min mångåriga kamp till ljust hår, eller ska jag inse att jag är mörk brunett och färga över allt? Och återbli mitt " födda Jag"
Hm svårt val, jag vet att jag säkert ångrar mig vilket fall som haha.

Ser ni?? typ 10cm utväxt...isch
Dop
Snart är det dopdax uppe i Sälen, börjar känna lite ångest över presenten men hoppas det löser sig.
Jag är ju gudmor så jag vill ge nåt speciellt såklart.
Dock är kläderna utvalda och klara, även skor. Hoppas det inte hinner komma snö för då blir det jobbigt. Har inte riktigt hittat några höst/vinterskor med lägre klack.
Känns som jag har vart inne i alla skobutiker i hela Stockholm, samt förorter men hittar inga.
Nu när man åker tåg vill jag ju gärna ha ett par som är snygga samtidigt som funktionella att gå i.
Förra året gick jag i pumps lite väl länge, fötterna mådde inte så bra av den kylan. Men ska man vara fin får man lida pin :)

Tryckfelsnisse
Har vart framme, i mitt förra inlägg om resan till Örebro så lyckades jag skriva att vi vart i Marievik, men det ska såklart vara Marieberg :)


Ha en jättefin dag alla bloggisar och läsare.

Tjing från mig.



2 kommentarer:

  1. Ja tycker du är fin i mörkt. det fotot du har på facebook, den frisyren är jättefin. men det hsr jag nog sagt förr :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte så långt hår längre :(
      Sen är det väldigt stylat där hihi

      få se vad gurun säger om färgen, var längesen jag var mörk nu.

      kram

      Radera