onsdag 5 september 2012

Helgens bravader

Insåg just att det redan är onsdag, mitt i veckan alltså.
Helgen ligger fortfarande i mitt bakhuvud och ger mig massa energi.
Det var så sjukt kul att åka iväg med mina favorit tjejer för att hälsa på vår andra favorit tjej.
Dock började väl inte resan speciellt bra med ENORMA köer redan vid Skärholmen.
Optimist som man är så trodde jag det skulle släppa snabbt, men icke, mörkret började falla och regnet föll ännu mer.
Till slut fick jag lite psykbryt och vi körde av vid Rönninge/Salen och tog gamla vägen och massa småvägar.
Vet fasiken inte var vi var där ett tag men det flöt på iallafall.
Fick höra i måndags på jobbet att det tydligen var nån akut vägskada innan Södertälje och bara 1 körfält öppet! Helt galet att dom inte meddelar detta på radion eller på nätet
Regnet verkligen öste ner, så där det är 120km/h på motorvägen gick det inte att köra mer än max 80!!
Be inga stop på vägen utan vi körde på till Örebro.
Väl framme hade Lina ordnat med lite ost och kex samt ett gott glas vin, välbehövligt efter resan.
Satt uppe och pratade väder och vind och så i säng för att orkar med lördagen.

Lördag
En härlig promenad med avslutad fika uppe i Svampen, Örebros vattentorn.
Jätte gott fika och vilken utsikt.
Efter fikat tog vi promenad hem och lagade till lite lunch för att sen ge oss iväg till Gustavsvik och lite SPA.
Blev bastu, bubbelbad och massage och så mysa och umgås så klart.
Jätte trevligt.
Efter ett par timmar där s var det hem för att piffa sig för en natt på stan :)
Vi åt en underbar middag på "Level", om ni är i Örebro, ät där. Personalen var grym, maten var grym hela stället var skit fint. Alla var verkligen så nöjda man kan bli.
ps jag smakade till och med Jess grillade lax, ok men fortfarandelite havssmak
Efter vi äter begav vi oss till Harrys, några drinkar, dans och massa skratt.
Med ömma fötter och trötta tjejer efter en heldag damp vi i säng vid halv 3 tror jag.

Söndag
På söndagen tog vi det lugnt, sov till 10 åt frukost stressade inget, utan gjorde oss iordning och drog till Marievik för lite shopping.
Man kan jämföra det med Barkarby här i Stockholm, ja förutom själva outletdelen
Men det var ett stort centrum med alla butiker du kan behöva, och Ikea runt hörnet samt Bauhaus mm mm
Efter några timmar där så var det dags att bege sig hemåt igen.
Helgen gick väldigt fort och det var så otroligt roligt, jag är verkligen verkligen nöjd.
Hoppas på flera sådana helger.

Tack mina underbara tjejer för allt skratt och kul i helgen som var.
Puss och kram på er!

psst Bilder kommer snart, måste ladda upp de från min kamera.

Tjingeling på er bloggisar.

1 kommentar:

  1. Tack själv för den härliga helgen!
    Måste göras om SNART!
    Kram L

    Ps. Vi var i Marieberg :) hihi

    SvaraRadera