onsdag 19 september 2012

Energi från Uppsala

Igår var jag i Uppsala på jobbets kontor, ska ju hjälpa dom 1dag/månad.
Jätte kul att få miljöombyte, träffa kollegor samt dra in ny energi.
De är så sjukt härliga där uppe, verkar alltid ha kul, lunchar ihop, fikar ihop. Ja bra stämning helt enkelt.
Gårdagen såg ut som följer:
Framme ca 8:20
Kaffe
Lite prat
Påtår
Svara på mejl
Mini möte med Uppsalachef om vad som ska göras
Jag och Mats ger oss iväg
Hem till Mats och hämta verktyg
Till IKEA
vidare till Bauhaus
Tillbaka till kontoret
Lunch
Börja borra som galningar
Städa upp efter sig
Beställa saker
Springa mot tåget

Vi hade sjukt kul, när vi fått upp några av tavelisterna som skulle upp märkte vi vilket flyt vi hade så gick resten sjukt mycket snabbare.
Totalt satt vi upp 10 tavellister, 1 stor tavla (med fyra håll), en spotlight
Detta blir 34 borrade hål :)
En av de bästa med kollegorna i Uppsala är att de gnäller inte som de i Stockholm, dom bryr sig inte att man för lite liv utan ser fram emot resultatet istället. På det viset känner jag att det är roligare att jobba.
Hur får man folket i Stockholm att tänka likadant? Omöjligt tror jag.
Lite skrämande är det att de som inte ens är Stockholmare från början är de värsta gnällisarna!!
Konstigt att de är härliga i "sin egen stad" men hemska i andra.?!

Här kommer lite bilder på det vi lyckades med igår.

Dessa 4 lister satt vi upp, även den ni ser rakt fram och under tavlan till höger
Där är även den stora tavlan 

Tavelister på vänster sida om korridoren på väg in på kontoret

Det närmar sig resan med jobbet, är inte allt för sugen längre, men det blir nog kul när man väl är där. (Hoppas jag)

Ha det gott
Tjing från Mig 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar