onsdag 26 september 2012

Roadkill

Igår kväll höll det på att bli ett rejälv roadkill på vägen från Dalarö.
Hade vart och fixat det sista med doppresenten till My, hem på kvällen med mörker och regn, körde inte lika fort som man brukar på den vägen då det var extremt mycket djut på sista tiden.
Såg en räv springa ner i diket så tänkte jag, hmm ska nog sakta ner lite till, kanske är fler i krokarna.
Inte långt efter det så springer en enorm grävling framaför bilen!!
Hinner tänka "Jävlar det här blir dyrt" sen stod jag på bromsen så bilen vibbrerade, tur att det inte kom möte.
Det var sjukt när a att jag klippte honom rakt på och då hade det vart en ledsen Martina med en väldigt skadad Audi på verkstaden.
Är det inte sjukt att jag tänkte, att det skulle bli dyrt att laga bilen i första hand, och inte på att Jag skulle klara mig??
Måste börja jobba på mina prioriteringar tror jag.
Kan lova att jag blev sjukt skärrad och körde i 50km/h hela vägen hem.
När jag parkerade så la jag en liten bön att det inte va skada på bilen eller nån blodfläck. Dock hörde eller kände jag ingen smäll men han kan ha blivit av med en svans eller så?
Har grävling svans?
Inget på bilen alls, och min puls vandrade sakta men säkert ner från 250slag/minut till det normala.
Tack Audi för era bra lysen och extremt bra bromsar, lär inte finns något rost kvar på dom nu kan jag lova.

Ser rätt söt ut såhär på bild, eller hur?

Tjing från en fortfarnade chockad samtidigt som förkylg Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar