måndag 24 september 2012

Helgen på böljande blå

Måndag igen, och jag är dunder förkyld. Fasiken att det inte var nån 24h grej utan en "vi får se hur länge du mår skit" grej.
Halsen är inte lika öm längre men bihålor är täppta och andningen väldigt ansträngd.
Passar sig inte så bra att vara sjuk nu känner jag. Vill fortsätta med träningen nu när det känns grymt kul och det går väldigt bra, blir starkar och konditionen är väldigt bra. Hoppas ju på att kunna börja lära mig springa till nästa vår.
Har alltid velat det, mina knän är ömma och mina ljumskar vill inte alltid som jag men just friheten att bara hoppa i sina skor och gå ut och springa. Det vore verkligen underbart.
Nåväl, det får jag fortsätta kämpa med efter denna förkylning dragit dit pepparn växer och jag mår bra igen.
Har alltså vart väldigt duktig och avbokat träningen denna veckan (fast det suger smurf-pung) men man måste bli vuxen nångång.

Fredag-lördag
Då var vi på resa med jobbet, Birka Prinsess var platsen för galej och det var riktigt kul.
Visst jag mådde inte kanon bra men hade kul ändå.
Middag och mingel på fredagen, och lite party såklart.
Föredrag och shopping på lördagen, ja och mat där mellan också förstås.
Fick dela hytt med S, vi hade sjukt kul när vi gjorde oss klara, ja under hela kvällen egentligen.
Hon var väldigt taggad och jag gjorde mitt bästa att hänga med, pga min dumma förkylning.
Alla hytter hade fönster, det var riktigt trevligt och kändes lyxigt.

Utsikten från vår hytt

Det var riktigt bra upplägg på hela resan och det var kul att träffa folk från de andra kontoren. Dock blir det ju såklart att man "hänger" mest med de man känner igen från sitt eget kontor men tyckte ändå att ingen verkade ha tråkigt eller var ensam.
Jag lever fortfaran de på alla fina komplimanger jag fick på dagen och kvällen, alla tyckte jag var fin i håret och fick mycket bra feedback på hur bra jobba jag gör. Känns superkul.
Redo inför kvällen,
Snällaste papi kom och hämtade mig vid båten, det blåste, regnade och var allmänt kallt. Usch.
Åkte över till Pricken lite senare på lördagen, vi beställde pizza och bunkrade oss framför film.
J&D var också med, skön avslutning på kvällen.
Men när jag vaknade 7:00 igår så mådde jag skit, det blev soffan hela långa dagen.
Blir till att kurera sig eftersom det är Sälen som gäller till helgen och dop för GoFisen My.

Tjing på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar