onsdag 29 augusti 2012

Åååååka pendeltååååg...

Jag är inte en looser, men jag åker iallafall.
Nu är det dags att gå tillbaka till att åka kommunalt till jobbet. Finns fler anledningar till det.
Nr 1 : Vi får inte längre parkera grattis på jobbet, Skatteverket säger ajjabajja!
Nr 2: Jag får gråahår och magsår av alla jä*la idioter som inte kan köra som folk.
Trafiken i Stockholm är helt galen numer, bilar överallt, folk som inte kör ordentligt och massa massa vägarbeten till höger och vänster. Jag kan inte låta bli att undra hur det fungerar i städer med miljoner invånare?
Står dom ut? Åker dom mycket bil? Jag hör sällan nåt om det, eller är det bara så att vi är så sjukt bortskämda här i Stockholm?
Att åka kommunalt har ju också för och nackdelar såklart. Positiva är att man kan sitta och läsa, inte behöva koncentrera sig på andra, samt lite billigare än bensin, man kan stanna till inne i stan och kika på saker, man kan gå på AW och det bästa, man ka glo på folk! En av mina favorit sysselsättningar haha
Nackdelarna är ju som de flesta (i hela Sverige) vet att kommunal trafiken inte riktigt fungerar, löv på spåren, växelfel, nedriven elledning, You name It I´ve heard it.
Då måste jag återigen tänka och påpeka att sån trafik fungerar ju i städer som tex Tokyo, Moskva, London, New York, men inte i Stockholm. Det är ju sjukt konstigt.
Vi får se hur jag klarar denna vinter i tågtrafiken och om jag svär en massa återigen.




Blir ingen flytt
Jag harju drömt om att få flytta, detta får nog sättas på vänt ett tag då jag inte får låna det jag behöver på banken. Där är återigen bilen boven i dramat.
Eller nej det är ju mitt eget fel att jag skaffade den, men det är ju min pärla, så hur ska jag kunna sälja bort den?
Vi får se hur jag gör, att vara ensam/singel är inget hett val om man vill låna pengar i dagens läge.
Kanske lika bra att bo kvar och göra allt man vill istället? Undvika att ens vara hemma så behöver man inte tänka på var man bor.?

Dagen började med soligt väder men börjar se lite mörkt och regnsjukt ut.
Håll tummarna att det håller upp när jag ska vandra mot tåget.

Tjing från Mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar