måndag 27 augusti 2012

Bra helg

Nu var det måndag igen.
Trots min kassa fredag förra veckan (på jobbet) så blev kvällen bra.
Visst det var sjukt mycket trafik på vägen hem och jag fick ringa mäklaren och flytta fram mötet en kvart men annars blev allt bra till slut.
Kvart över fem så plingade mäklaren på dörren, jätte söt och trevlig tjej, skulle gissa att hon var i min ålder.
Hennes första reaktion på lägenheten var -Åh vad fin, och välbevarad.
Jag blev super glad, visst hon kanske bara vill tjäna pengar men hon hade inte behövt säga det ens.
Vi gick en rundvandrig och jag berättade var och när saker gjorts och hon frågade det hon behövde veta.
När vi satt ner och pratade så gav hon mig stort hopp om att den kommer bli såld fort och kanske till ett bra pris.
Hon hade ett par 3-4 personer som efterfrågar en sådan lägenhet. Jeeeej! tänkte jag.
Även att det högsta priset hennes kollega fått på en likadan var mycket högre än jag någonsin trott.
Det gör mig ännu gladare. Tänk om jag kunde få en rejäl hacka? så jag kan lägga massa pengar kontant och slippa topplån och inte behöva köpa en rutten lägenhet.
Nu väntar jag på att en bankman från SEB ska höra av sig och boka möte för att se möjligheterna.
Är jätte förväntansfull.

Fredagsmiddag
Den intogs hemma hos Pricken, hon ville presentera sin nya "kärlek", blev ett bord med diverse plocksaker då hon jobbat till 19 och även Jess jobbat.
Nå hur var då den här nya filuren? och hur gick det för honom i vårt redan tighta gäng?
Jag tyckte det gick helt ok. Han är trevlig, dock lite tyst så jag hoppas inte vi skrämde livet ur honom.
Dock så var det inte jag som höll låda hela tiden denna gången, men han kan nog fått en chock ändå.
Döv som jag är så hade jag lite svårt att höra vad han sa, men det tar sig nog med tiden.
Tant får väl skaffa hörapparat då.
Det viktigaste är att Pricken tycker om honom och att han behandlar henne bra. Det är ju trots allt hon som ska vara tillsammans med honom.

Lördag
Lördagen bestod av träning på morgonen som alltid, gick bra, dock lite många i salen men det får man väl ta.
Efter träningen och resten av dagen hade jag lite ont i magen, krampade och höll på.
Måste vart nåt med maten från fredagen.
Blev mest framför TV på eftermiddag/kväll.

Söndag
Japp spöregn igen, dock var jag och pappa och tvättade min pärla, trodde vi skulle vara dom enda puckona och tvätta när det regnade till och från, men icke! Det var två inne i hallen och en kom efter oss.
Det var behövligt, hade inte tvättat på 6v kom vi fram till. Usch på mig., måste blir bättre på det och ta mig tiden.
Fröken Franzén kom hem till mig en stund, satt och umgicks och som vanligt inte en enda tyst minut när vi umgås. Kul.
När vi satt i köket så blixtrade det och dundrade utav bara den. Åskan måste legat precis över mitt hus för det skallrade i mina fönster och det gjorde det nästan direkt efter blixten kom.
Lite läskigt med åska, samtidigt som det är lite mysigt, om man är inne förstås.
Åt middag med pappa och umgicks lite med Etna, ögonen började klia rätt så fort igår, det är inte bra om det börjar eskalera. Ska nog lägga i ögondroppar i väskan så jag alltid har det med mig.

Kattvakt
Om det är nån som läser min blogg som kan tänka sig att vara kattvakt sista helgen i september så vore jag evigt tacksam.
Har inte nån som passar mitt lilla odjur när det är dags för dopet av My.
Hör av er isåfall.

Tjing sålänge










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar