tisdag 7 augusti 2012

Vad gör man när?

Ja vad gör man när man inte trivs där man bor, men har inte råd att flytta dit man helst skulle vilja?
Så ser, och har det sett ut för mig de senaste åren. Eller ja sen jag flyttade hemifrån nästan.
Drömmen om ett hus är död och då kanske en annan lägenhet vore nåt? JA absolut.
Men lite klantigt (men samtidigt behövligt) så köper jag en bil.
Missförstå mig rätt, jag älskar min bil, och är man bilfreak som jag så duger det inte med vad som helst.
Då tänker ni också, Men M du får ju skylla dig själv då. Jo visst är det så, men det so irriterar mig är just att bankerna envisas med att man ska ha en hel förmögenhet att lägga cash när du köper.
15% av priset, och ni som bor i Stockholm vet vad det blir, massor med pengar.
Tycker att de istället borde kräva att folk amorterar på sina lån, de är ju så de får tillbaka det de lånat.
Knasigt iallafall.
Ni kanske undrar varför detta kommer upp nu. Jo jag har hittat en lägenhet i ett bra område som jag vill ha.
Högst upp, balkong, en gavellägenhet och nära till allt.
Ska ta med mig Papi och kolla så får vi se om banken är givmild.
Hoppas ju få en del för min, men det vet man ju verkligen aldrig. De har faktiskt gått upp en del sen jag köpte men man vill ju alltid ha mer eller hur ;)

Well det är det som plågar mig just nu, förutom svullna och kliande ögon.
Hoppas ni har en bekymersfri dag

Tjing for now

1 kommentar:

  1. Du måste börja med "dagens" igen, det va så kul å läsa!

    SvaraRadera