måndag 6 augusti 2012

Plockhelg

Den här helgen har ju vart kanon, vädermässigt.
Ja och saker att göra också faktiskt.
På lördag morgon begav jag mig till gymet och tränade, as jobbigt. Fasiken var tog min kondition vägen??
Men det är alltid skönt att träna på morgonen, då har man det "gjort". det var rätt många där fast det är semestertider, dock var ju alla mina favoriter på Telefonplan och körde då Marco höll i passet där.
Efter det så åkte jag via JET och tankade, tur att det inte va nån där för svetten dröp om mig och håret låg slickat över skallen. Gick i exakt 50liter, bilen drar fortfarande mer ä vad jag skulle vilja ha den på men det beror ju på körningen till och från jobbet. Såklart mycket bättre än min Fiesta som hade mer än det dubbla i förbrukning.
Vidare hem för en välbehövlig dusch, mysa med Etna en stund sen vid 1tiden så kom J&D för att plocka upp mig och vi åkte och handlade för kvällens middag.
Massa gott plock stod på menyn.
Åkte ut till Dalarö och tog oss en förtjänt dryck med lite snacks.
Cider "äkta torr" Kopparbergs & OLW Sourcream & Union
Vid 17 tiden kom Pricken och då var det dags att duka fram alla gosaker.
Fanns av allt, kallskuret, ost, kex,, räkor, lax, aoli, bröd, potatissallad. Så otroligt gott och jäklar vad mätt man blir, tänkte att nej men jag kommer ju behöva nåt mer men icke. När vi efter maten skulle spela lite spel och ha mysigt så trodde jag att jag skulle dö av matkoman jag hamnade i, puh.
Vårt fina "plockbord"
Söndag
Söndagen bestod av hemmafix på morgonen, sen en sväng till Dalarö för att äta resterna till lunch. Lika mumsigt som dagen innan.
Pricken hade med sig bror Jimmy och han njöt för fulla muggar. Många skratt blev det.
Väl hemma, via ICA för lite handling så var det kvalitetstid med Etna samt mer hemmafix, finns alltid nåt att plocka med.
Nästa mål är att rensa ur garderoben, men det är ju så jäkla varmt inne att jag drar mig verkligen för att göra det. Så är det ju så tråkigt.
Blir även neggo när an hör att folk snor kläder ur lådorna man skänker till bättre behövande. Tistel till er grrr!!

Veckan bjuder på jobb och träning.
Inget annat speciellt planerat.

Tjing på er.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar