fredag 3 augusti 2012

Svensk sommar

Japp idag visar sig den svenska sommaren från sin rätta sida.
Tyckte vädret igår med 23grader och vindstilla med en tryckande var lite märklig.
Mycket riktigt, idag är det totalt jätte mulet och det regnar. Man kan nästan tro att det i oktober månad.
I natt åskade det utav bara f*n. Först förstod jag inte riktigt vad det var som lät och jag vaknade till, tänkte att det är nog Etna som härjar i vardagsrummet men sen kopplade jag att det var åska.
Den måste nästan vart precis ovanför mitt hus för jag brukar inte vakna.
Sen att Etna faktiskt hade röjt runt hemma är en annan sak.
Puttat ner saker från pallen i vardagsrummet och jag mötte hennes matskål i hallen när jag steg upp...inget ovanligt.

Etna hemma
Jag hämtade hem Etna igår, så kul att ha henne hemma.
Men hon verkade vääääldigt reserverad till en början när vi kom hem. Men det släppte rätt fort.
Hon körde sin rutin med att finkamma hela lägenheten för att se om nån annan katt/djur vart eller är där.
Sen satte hon sig vid balkongdörren och skulle ut och kika.
Så söt den där lilla fröken, och envis som få.
Tyvärr så hade vi inte var hemma mer än 2h innan mitt ena öga började klia och svulna upp. Måste komma ihåg att åka via apoteket idag, mina ögondroppar var helt slut.
Hon kom och väckte mig vid halv 5 nånting i morse, kan vara så att åskan skrämt henne. Hon var väldig kelig och jag var väldigt trött. Klappade och kliade så mycket som min hjärna klarade vid den tiden :)
Får bli lite mer kvalitetstid ikväll efter jobbet.

Vem kan motstå den här söt-nöten



Helgen
Imorn blir det träning, knät känns ok men ryggen är lite stel.
Sen blir det lite häng med mitt Crew på kvällen och på söndag ta det lugnt och förhoppningsvis lapa lite sol.

Ha en fin fin dag
Tjing från Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar