fredag 24 augusti 2012

När man inte får kaffe..

så blir man galen, eller?
Mina kära kollegor blir det om inte annat.
Vi fick en ny kaffemaskin på jobbet, jätte ny och fin. Jag fick en miniutbildning samt smakprov.
frid och fröjd, jag åkte hem.
Träffade Jessica en sväng och hade tvättstugan på kvällen.
I morse kommer jag till kontoret och möts av en kollega som berättar för mig att "Du Din kaffemaskin fungerar inte"...öh Min kaffemaskin?
Redan då anar jag oråd, om det är som han säger så kommer jag bli lynchad.
och mycket riktigt, den ger inget kaffe!!
Suck, stön, svordommar och ångest skäljer över mig.
Den här dagen kommer inte bli bra. Om kaffemaskinen inte fungerar då är det alltid Ms fel.
Ringer såklart service samt teknikern som jag faktiskt har numret till, och får äntligen svar. HAN KOMMER!! Yes äntligen en brake, så många sura miner och ord jag hann få på 45minuter är helt otroligt.
Tur att det finns vissa kollegor som säger och peppar -Det är ju inte ditt fel, för fasen!!!
Fortsätter folk så skicka dom till mig så tar jag hand om det.
Vad glad jag blev när jag fick dom orden från en underbar kollega. Tack snälla.
Trodde inte att det var mitt jobb att ta skit från alla för allt? men jo så är det i min roll.
Tyckte jag fick massa skit när jag jobbade i butik men det här är fan minst lika illa.

Flytt & Lägenhet
Nej usch nu vill jag bli på bra humör igen, får försöka fokusera på vad som ska hända efter jobbet istället.
Idag kommer en mäklare och ska värdera min lägenhet, jätte spännande.
Sen ska jag till Pricken på lite mingel och middag med hennes nya "kärlek". Ska bli super kul att få träffa honom och se vem som gör henne så glad.
Städade och joxade i lägenheten igår så den visar sig från sin bästa sida. Hann till och med fixa fryshandtaget som gått lite sönder...eller ja helt sönder. Får se om det håller att öppna med :)
Det tråkiga är att jag ahr verkligen inte hittat nåt nytt boende än, inget som heller är av intresse, eller jo men de har jag inte råd och köpa istället. Så jakten går vidare.
Jag vägrar köpa en ny lägenhet bara för att flytta, den här gången vill jag att det ska vara Jag som väljer Jag som vill bo där. Inge snabbköp eller kanske kan trivas. Det måste vara rätt.
Vidgar mina vyer lite också. Kollar inte bara Haninge, utan lite Huddinge, Farsta, Sköndal och Liljeholmen/Telefonplan, dom två sistnämnda står längst ner på listan men kika lite skadar inte.
Så om nån där ute har några hundratusen kronor som ni inte behöver kan ni väl höra av er till mig, jag tar gladeligen emot dom och spenderar dom väl!

Hoppas ni haft och får en bättre fredag än mig.
Tjing på er.




1 kommentar:

  1. Men allvarligt!!!!!?? Hur är folk funtade när dem skyller en icke fungerande kaffeapparat på dig?
    Tror de på allvar att du tog sönder den på flit?
    Om nån säger nåt mer dumt, be dem ringa mig hahahah.
    Sen kan de väl gå ned till nån 7eleven eller nåt och KÖPA kaffe...dem pengarna har dem väl?! Säg så nästa gång de kommer hahahhaha.
    Snacka om att snobbiga och välbetalda inte fattar nånting om hur världen fungerar...suck! Tänk på dem som inte ens har vatten för dagen! Dem kan inte bara rinag en service kille så kommer han med vatten...dumma dina jobbarkompisar som är leka. Jag ska giva dem på moppo =)
    ohh spännande med prickens löööve...du får skvallra för mig sen ;)

    *Hej pricken förresten..du lär ju oxo läsa detta hihi ;)*

    SvaraRadera