tisdag 14 augusti 2012

Dagens tukosa

Idag skiner solen, ett tag till iallafall.
Det tycker jag är svårt med vår och höst, (och denna sommar) man vet inte riktigt vad man ska ta på sig för kläder.
Kommer man frysa eller blir det att man få släpa på den där jackan man tog på sig i onödan. I morse var det ett sånt dilemma.
Dimman låg tjock över Haninge och termometern stod på 9 grader. Så jag tänkt, det får bli byxor.
Dock så tog jag jeans igår och det var på tok för varmt så idag blev det highwater, så det är bara ankeln som får frysa i värsta fall.
Fast jag åker ju bil så risken är liten haha.

Dagen outfit
Så för dagen så blev det alltså svarta highwwater byxor, en ny favorit, bra passform, sköna och med fickor så man kan ta med mobilen när man springer runt på jobbet.
Svart linne och så till dagens färgklick. (eftersom allt annat är svart) Turkos kofta och turkos klocka!
Jag älskar mina färggranna klockor från Triwa. Är inte så mycket för smycken och andra accesoarer så en färgrann klocka passar mig perfekt.
Turkos klocka från Triwa, turkos kofta från Race Marine (Stadium)

Nytt hem
Som jag skrivit förut så vill jag så gärna flytta.
Är manisk, och sitter på hemnet.se någon gång under dagen. Men just nu verkar det inte finnas mycket jag vill ha eller som jag har råd med.
Sen att min bankman är helt jävla värdelös det är en annan femma.
Papi kom med och kollade på en lägenhet i söndags som såg sjukt fin ut på bilderna, men när vi kom dit och tittade blev båda väldigt besvikna.
Köket var från 60-talet så det hade inte standard höjd på bänken, samt skjutluckor uppetill.
laminatgolven som var lagt var sjukt slarvigt gjort, snett och hacking på vissa ställen.
Sen behövdes det tapetsera mm
Så det kändes lite sådär. Visst vore det kul att få göra om och så till det jag verkligen vill ha, men det kommer inte blir pengar över med priset som är.
Sen är det lite marig eftersom jag inte sålt min ännu heller, så jag vet inte exakt vad jag har att röra mig med rent kontantinsats mässigt.
Så det blir det att leta leta leta, fixa det som behövs i min lägenhet och sätta ut den för försäljning.
Mycket neagtivt i detta inlägg känner jag, inte min mening. Jag avslutar där och kommer med ett gladare inlägg vid nästa tillfälle.

Tjing från Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar