måndag 20 augusti 2012

Ny vecka..

Nu är det ny vecka.
Mer än halva förra veckan satt jag, nej nu ljög jag stod, klättrade,skruvade jag på kontoret i Uppsala.
Vårt kontor i Stockholm (min arbetsplats) och kontoret i Uppsala hör typ ihop.
Så tanken är att jag ska hjälpa dom där 1gg/ månad med diverse saker.
Administrativa saker,bestllningar, lite fix och trix på kontoret ja ni vet, allt-i-allo grej.
Riktigt kul att får miljöombyte. Och de är ju så otroligt mysiga på kontoret där.
Alla pratar med alla, lucnhar ihop, tar gemensamma fika raster. Det är så man vill ha det på jobbet.
Det är det vi måste försöka få in på kontoret här i Stockholm. Det får bli mitt mål, jag vet att det är fler här på jobbet som önskar att det var så. Men det blir väl lite svårt när det är konsultverksamhet samt att kontoret här är så mycket större än det i Uppsala.
Kul var det iallafall att få vara där, men kan lova att jag var otroligt trött i fredagskväll. Men trots det så orkade jag rensa ur min garderob som jag tänkt i flera veckor. (Syster, jag tar med kassen upp så får du se om du vill ha nåt. Annars kan du behålla det till loppisen.)



Gårdagens flummväder.
Igår var jag på bio, efterlängtade "Snabba Cash 2" hägrade men det blev och är en stor besvikelse.
Så jag rekommenderar den absolut inte. Dålig story, Joel Kinnamann kändes som han bara "var" där.
När den började bli spännande och man tänkte Yes nu jäklar, då var den över.
Vill ni se den så kan ni lika gärna vänta tills den släpps på dvd.
När jag varit hemma ett tag så blev det väldigt mörkt och ett väldans oljud. Det började vräka ner.
Men så efter en stund av monsunregn och en jäkla blåst så såg det ut såhär.
det regnade, blåste men solen kämpade som tusan för att synas lite genom ovädret. Galet hur det såg ut.


Dagens outfit
Jag hade läst, samt dubbelkollat prognosen på telefonen. Den sa, fint med sol nästan hela dagen.
Så optimisten tar på sig klänning, tänkte att det har ju ändrats förut.
Dock ser det väldigt mörkt ut nu, att det kan bli bättre. Men men, jag tog även en scarf samt jacka, så jag är lite förberedd.
Nå vad är det då för klänning?
En ny (eller inköpt under semestern) blå med vita prickar upptill, lite typ tunt crepétyg, det är så praktiskt med ett fastsytt linne också, så man slipper ha det extra och helblå nertill i jätte mjukt material.
Den går ner till knäna, enligt mig en perfekt längd.
Då den inte har ärmar så tog jag en marinblå kofta på mig till. vill inte sitta med bara armar i receptionen.
Hade beslutsångest när det gällde att välja skor. Höga? låga? svarta? vita? bruna?
Det fick bli svarta höga pumps, en av mina nyare fynd jag gjort på DinSko.
Sjukt sköna och av läder.
Vita klockan från Triwa passade perfekt till denna outfit, så den fick det bli.

Syns rätt dåligt men den är marinblå
Klänning från Lindex, kofta från H&M


Svarta läderpumps från DinSko

Denna veckan blir det jobb, träning och på fredag kommer en mäklare och ska värdera min lägenhet.
Får se hur det går och vad dom säger. Blir lite fixa och så innan, städning och sätta fast lite lösa lister mm.

Ha det gott
Tjing från Mig

2 kommentarer:

  1. ohh spännande att värdera lägenheten, skall du sätta ut den till försäljning nu?
    Då blir det till att storstäda i veckan då? Damma och sånt?
    KRam

    SvaraRadera
  2. Ja det känns spännande och se om det är någon idé.
    Blir inte just nu, vill inte känna stress och flytta bara för att flytta.
    (då bli det samma lika lixom)
    Får se om jag hittar nåt kul att bo i samt vad banken säger.
    kram

    SvaraRadera